Wybieram.pl
1.10.2006 przez: UltramarynaJeżeli, jak podają mądrzy w piśmie, życie to sztuka wyborów, to w kraju nad Wisłą wyborami zajmują się niezłe sztuki. A dokładnie Kasia Szajewska i Marynia Thun. W 2005 roku zainicjowały kampanię Wybieram.pl, wzorowaną na legendarnym amerykańskim Rock The Vote. Bez skrępowania mówią, że drażni je teczkowo-krawatowe oblicze polityki, ze swoją akcją obecne były w zdecydowanej większości środków masowego (prze)rażenia i wierzą, że naprawdę merytoryczną argumentacją przekonają społeczeństwo do czytania gazet na „W” lub „R”. Co więcej, wierzą w frekwencyjny cud nad urną.
>>> przeczytaj cały artykuł
Jak to robią w Ameryce?
>>> zobacz relację Kasi Szajewskiej z pobytu w USA
Co myślicie o akcji Wybieram.pl? Czy warto brać udział w wyborach? Czy Polacy potrafią korzystać z demokracji?KOMENTARZE:2006-10-30 17:50co do Szwecji ... Szwecja odchodzi od socjalu .. bo widzi co się dzieje - to jest dopiero kawal. Moze chociaz jeden argument. Zreszta Leszek B. juz od 17 lat mowi, ze Szwecje czeka powazny kryzys, jesli nie zlikwiduje swego socjalu i nie obnizy podatkow:))
anonim2006-10-29 13:43gospodarke centralnie planowana z gospodarka rynkowa tak jak to robi Dania, Szwecja, Singapur, Chiny, Finlandia, Hiszpania itp. .... dobry kawał
Edi2006-10-24 10:47człowieku bez imienia czy ty naprawde myślisz że cały naród jest tak ciemny?To że rząd tak mysli o niczym nie świadczy
djk2006-10-23 22:35do anonima: ze sprawdzeniem informacji w skandynawskich mediach będę miał mały problem :) podobnie jak z węgierskimi. czy pisząc o marnym poziomie informacji masz na mysli portale typu onet, czy reprezentujące wydawców gazet, np. Rzepę? wszyscy mają depesze prosto z PAPu. To może powodować pozory szablonowości. Częśc portali nie redaguje informacji, tylko je wkleja "na żywca". Ale to tylko te mniej poważne. Masz dostęp do prasy "drukowanej"? Nie wydaje mi się, by było mało ciekawych tematów, innych niż z naszego podwórka... nie wiem w sumie do czego zmierzasz...
tymek2006-10-23 18:46oh ah uh .. czy ktoś z nas jest przeciwny tej tezie ?! więc czym się @$^@$^&@^ ?!
mówimy tylko o wyborze mniejszego zła !!
BIRU2006-10-23 18:35Widze, ze boli Cie to, ze nie jestem od Rydzykow i Kaczynskich, a jednoczesnie nie jestem po stronie PO i demonkratow. Tak moglbys mi nawrzucac od moherowych beretow i oszolomow, ciemnogrodu bez wyksztalcenia itp. a tu twoja czarno-biala wizja swiata sie burzy. Ja nie twierdze ze istnieje spisek polskich elit i mediow, ja twierdze, ze zawod polityka i dziennkarza w Polsce jest na zenujaco niskim poziomie. Zrob eksperyment i sprawdz informacje serwowane przez wszystkie czolowe internetowe portale. Wszedzie znajdziesz te same informacje, podane w ten sam sposob. A teraz zastanow sie ile z tych informacji jest naprawde istotnych a ile z tego to zwykle smieci bez znaczenia. Codziennie dzieje sie tysiace ciekawych rzeczy na swiecie a nasze media zgodnie wybieraja z tego 10-12 informacji i prezentuja je w ten sam sposob, uzywajac nawet tych samych zdan. Jesli twierdzisz, ze tak jest na calym swiecie, to sprawdz sobie informacje prezentowane przez BBC, francuskie lub skandynawskie media i zobaczysz, ze jednak mozna wybrac cos innego, bardziej interesujacego i jedoczesnie naprawde waznego.
anonim2006-10-23 16:11ultra jest częścią układu. wyborcza dziś napisała o wybieram.pl. to jest brakujące ogniwo. pajęczyna nas oplata coraz ciaśniej
szafa lesiaka2006-10-23 10:55Dzięki za ciepłe słowo. Jednym słowem szara sieć. Zakłamane media lansują tezy w obronie układu, a podatne na to łżeelity i wykształciuchy łykają to bez wazeliny. Tak tak. Nawet jeśli w przyszłości faktycznie okaże się, że ktoś z akcji wybieram.pl znajdzie się w mainstreamowym nurcie polityki, to co z tego? Ale prezentowane myślenie o tym, że wszystko, łącznie z organizacjami pozarządowymi, jest umoczone w układach III RP, jest niczym innym jak schizmą ekipy, która uważa, że Ziobro i cała reszta robi dobrą robotę. A ja zostanę po swojej stronie. I faktycznie wolę oglądać komercyjne stacje, niż przysłuchiwać się "debatom" i "newsom" podawanym przez obiektywną TVP... Zobaczymy co za dwa, trzy lata zrobi z Polską ta cała oszołomska załoga.
tymek2006-10-23 04:05Co do centrum im. Adama Kowalskiego, to nie rozumiem za bardzo twego pytania. Chodzi o to kto im za to placi?? Dwoch zalozycieli centrum dostaje/dostawalo kase od tow. Krola z Wprostacta za tak zwane felietony, reszta pewnie wyklada na panstwoych uczelniach, czyli tak jak milosciwie nam panujacy Balcerowicz zyje z naszych podatkow:))))))
Jaroslaw i Lech Kwasniewscy2006-10-23 03:52Czlowieku proponujesz mi poszerzenie horyzontow myslowych, kiedy twoje horyzonty nie wystaja poza pseudointelektualna papke serwowana przez GW, TVN, Wprostacto itp. Wszystko co piszesz jest chyba przepisane z jedynie slusznych gazet. Ja w przeciwnienstwie do Ciebie nie uznaje zadnych "slusznych" gazet tak samo smieje sie z GazWybu, Faktu, Dziennika jak i pisemek narodowo-katolickiej konserwy. Potrafie sam oceniac rzeczywistosc a nie powtarzac po jakims Lisie, Rydzyku, Urbanie czy innym Michniku. Pozdrowienia dla samodzielnie myslacych. Kukielek nie pozdrawiam.
olewamwyborcza.pl2006-10-21 18:51Super. Prezentujesz niezłe myślenie. Zupełnie jak nasi miłościwie panujący. Poszerz chłopie trochę swoje horyzonty myślowe. Smutne jest to, że tacy jak Ty przykładają swoją miarę do innych. A za Centrum A. Smitha kto Twoim zdaniem stoi? Poza A. Smithem :))) Gazeta Wyborcza, TVN i Polityka? I pamiętaj - jutro Twój ulubiony program z JP na MC
tymek2006-10-21 17:59Panienki chca sie dobrac do skarbonki pana Sorosa:)) A moze i Adas Michnik szepnie dobre slowo, albo Piotrek Pacewicz i wtedy jest szansa na jakas fajna posadke a w przyszlosci moze nawet zostana "niezaleznymi" ekspertkami:))
anonim2006-10-20 12:01Idę na wybory bo w tym dniu mogę używać rodzinnych butów. Laskę pożyczę od dziadka i zagłosuję na partię która obiecuje że będzie lepiej :)
kawon2006-10-18 17:47Osmielam sie wrzucic link do swietnego tekstu z "Krytyki Politycznej" wlasnie na ten temat. Pamietajcie usuwamy spacje:)) http://www.krytykapolityczna.pl/index.php?option=com_content&task=
view&id=576&Itemid=1
anonim2006-10-18 15:44Ty się znasz jeszcze lepiej: "freakekonomia"hehehehe skąd to wziąłeś???
freakekonom2006-10-16 17:16nvm.. każdy ma własny pogląd na tą sprawę ..najważniejsze aby któraś z tych teorii dała nam dobrobyt .. ale zgodze się z kolegą .. że rządzą nami urzędnicy na szczeblu lokalnym jak i Urzędy Skarbowe ...
biru2006-10-16 17:07akurat Chiny i Singapur są bardziej liberalne niż USA ...
co do Szwecji ... Szwecja odchodzi od socjalu .. bo widzi co się dzieje .. a zresztą widać jak się znasz na temacie .. ... liberalizm w potocznej mowie .. to już jest post liberalizm .. i w jakimś sensie nowa droga ... w ekonomii tak jak freakekonomia etc...
biru2006-10-16 05:27czlowieku o imieniu djka..."Obserwuj uważnie,co się dzieje i nie bądź naiwny". Dokladnie to robie i dlatego nie zamierzam uczestniczyc w telenoweli o nazwie "wybory samorzadowe" dopoki nie znajde kandydata, ktoremu bede mogl naprawde zaufac. A Biru powinnien poczytac cos wiecej niz GazWyb i Wprost, to moze by sie dowiedzial, ze najlepiej rozwijajace sie gospodarki swiata to nie tepacki liberalizm a'la usa ale kraje ktore umiejetnie lacza gospodarke centralnie planowana z gospodarka rynkowa tak jak to robi Dania, Szwecja, Singapur, Chiny, Finlandia, Hiszpania itp.
anonim2006-10-16 05:05Jesli juz musicie glosowac to glosujcie na ludzi, ktorych znacie a nie na partie polityczne. Wiara w cudowna moc politycznych szyldow powoduje, ze w samorzadach roi sie od karierowiczow, ktorzy maja gdzies lokalne sprawy, obchodzi ich tylko kariera i realizacja zadan przyslanych z warszawy. I przestancie sie wreszcie podniecac polityka na szczeblu krajowym, bo to nie ma zadnego przelozenia na nasze lokalne sprawy. A ostre schizy takie jak Giertych i jego vice pomagier, dzialaja na Polakow jak plachta na byka i w rezultacie ludzie odwroca sie od kosciola i bogo-ojczyznianej konserwy.
anonim2006-10-15 20:12a wybór mniejszego zła to norma w demokracji która jest jak wiesz "najgorszą formą rządów, ale lepszej nie wymyślono"
dj ka2006-10-15 19:59człowieku bez imienia- skąd tyś się urwal? Przecież polityka to szambo w którym każdy sie ubabrze.Na najniewinniejszego i najuczciwszego znajdą się papiery jak trzeba wykluczyć konkurencję.Choćby tylko smrodek poszedł.Obserwuj uważnie,co się dzieje i nie bądź naiwny.A potem sam wyciągnij wnioski i idź głosować
djka2006-10-15 16:53u nas partie mają takie same programy .. weź od bogatego daj biednemu ...i to lewa strona SLD , UP , UL jak i prawa strona LPR PiS :) .. cudem było wprowadzenie CITu 19 % przez rząd Millera .. chłopaki chyba coś ćpali w ten dzień X_x
biru 2006-10-14 13:43to fact, a propos frekwencji w Stanach, że jest niska, choć dzielnie ją gonimy. ale w tym tekscie zdaje się nikt nie stawia amerykańskiej demokracji za wzrór.... (wskaż proszę taki fragment). jedynie organizacje pozarządowe, które mają tą frekwencje zwiększać. i być może mimo wszystko to robią.
a czy wynik wyborów w USA nie ma znaczenia, bo partie mają "identyczne" programy?? cóż, myślę, że różnice widać i tam, i tu, i w kosmosie także;)
mira2006-10-14 12:42zgadzam sie w 100% Tylko takimi tematami powinny zająć się własnie organizacje pozarządowe, po to by oddzielić temat od polityki...
tymek2006-10-14 12:23ale zgadzam się z kolegami że można wiele rzeczy poprawić !!
że władza jest zajęta własnymi sprawami ..
jak to zmienić ?!
zrobić coś dobrego dla naszego kraju .. można teoretycznie zacząć od edukacji naszego narodu w sprawach ekonomii ..
jakieś inne propozycje ?!
biru2006-10-14 12:18reforma administracyjna też była bardzo udana ..było 49 mamy 16 .. mniejsza ilość wojewodów ... decentralizacja .. w systemie medycznym .. nasza kasa chorych ze Sośnierzem miała się bardzo dobrze !!
biru2006-10-14 12:14nie wiem czy wiesz ale do AWS należała też partia L i J . Kaczyńskich :)
Jeśli chodzi o reformy .. wolisz trzymać kase w ZUSie ?! czy jednak w 2 i 3 filarze ?! z ZUSu dostaniesz jedne wielkie gówno .. o ile jeszcze będą dawać jakieś emerytury... już teraz gigantyczne sumy są wydawane na dotajce do ZUSu !!
biru2006-10-13 21:36wymieniajmy "elyty polityczne" na świeżą krew: Macierewicza, Ujazdowskiego, Jurka! To jest dobra droga! Skąd brać ekipę twoim zdaniem? Utopia! Niestety...
tymek2006-10-13 21:33jesli jest tak źle, a wszystkiemu winna PO, to proszę, pokaż co potrafi rządząca partia! Tanie Państwo? Redukcja administracji? Pusty smiech! Weź mnie nie rozśmieszaj! Mija rok i co? Zresztą o czym tu rozmawiamy - głosuj na kogo chcesz, ja też! Zobaczymy za kilka lat kto miał rację!
tymek2006-10-13 20:09Jesli chodzi o ilosc urzednikow, podziekujmy za to panu Rokicie, ktory forsowal reforme administracyjna, ktora stworzyla trzeci stopien administracyjny i przy okazji dziesiatki tysiecy nowych urzednikow. Niestety Polacy maja krotka pamiec. Zamiast zachet do wybierania "mniejszego zla" proponuje artykul jak samemu tworzyc partie i organizacje polityczne. Jeszcze raz powtarzam polskie elyty polityczne sa w 100% do wymiany!!! Nie ma mniejszego zla
anonim2006-10-13 20:00Dlaczego wybor PO ma byc mniejszym zlem?? Przeciez to jest AWS i UW bis. Rokita, Tusk i Gronkiewicz Waltz to sa stare prostytutki udajace dziewice. Ze wszystkich rzadow od 17 lat rzad awuesu i udoli byl najgorszym mozliwym. Zachamowanie wzrostu gospodarczego, podwojenie bezrobocia, deficyt w handlu zagranicznym, 4 idiotyczne reformy ktore kosztowaly milardy a stworzyly tylko jeszcze wiekszy burdel. Za to wszystko odpowiedzialni sa wasi "mniej zli" towarzysze z AWS i UW, Czyli dzisiejsze PO, Pis i demonkraci. A rzady Millera i Belki to byla tylko kontunuacja tego calego idiotyzmu pt. "Zrobmy z Polski Ameryke".
anonim2006-10-13 15:27Ok. Zgadza się, ale ktoś decyduje o ilości zatrudnienia w instytucjach i urzędach... I jeśli ekipa "na górze" (także w samorządzie) nie będzie miała priorytetu w postaci - gospodarki i realnego "potanienia Państwa" to za 5-7 lat faktycznie Rząd będzie w Polsce, a naród na uchodźctwie w UK
tymek2006-10-12 16:56naprawa gospodarki jest prosta jak budowa cepa :)
tymek największym naszym przeciwnikiem są urzędnicy ... którzy są w ZUSach , Urzędach Skarbowych ... u nas jest 3 razy więcej urzędników niż we Francji .. a Francja słynie z tego .. że jest ich tam :)
biru 2006-10-12 15:11do dzonego - jakby na potwirdzenie tego o czym pisałem - to link do dzisiejszego Przekroju (http://przekroj.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2236&Itemid=48)
przeczytaj ten tekst, bo warto!
tymek2006-10-11 13:13do dzonego brawo. Masz częściowo rację. Tylko jeśli Ty nie pójdziesz do wyborów głosować za mniejszym złem, zrobi to twardy elektorat DuckBrothers! I będziesz miał taką jazdę jak teraz przez 10 lat! Więc może warto...
tymek2006-10-11 09:42fakt .. ale jednak chyba lepiej wybrać PO niż LPR lub PiS.. wybieramy mniejsze zło
biru2006-10-11 05:35Na kogo my niby mamy glosowac? Wszystkie polskie partie polityczne sa nieudolnie, skorumpowane i calkowiecie skompromitowane PO, PIS, LPR, PSL, SLD, PD, Samoobrona itp. Nie ma zadnej liczacej sie sily politycznej nie ubabranej w tym syfie.
dzony brawo2006-10-11 05:18Podawanie amerykanskiej demokracj gdzie jest jedna z najnizszych frekwencji wyborczych na swiecie za wzor kompromituje calkowicie ta akcje. Po jaka cholere glosowac w usa jesli sa tam tylko dwie partie z identycznym programem? Pozostale partyjki (zieloni, socjalisci i libertyni) nie maja najmniejszych szans nawet w wyborach lokalnych (okregi jednomandatowe). Pomijam fakt braku dostepu do korporacyjnych mediow. Amerykanie mogli by sie uczyc demokracji od Europejczykow.
dzony brawo2006-10-08 08:06TFakt, że garstka napaleńców chce obudzić z letargu społeczeństwo i pomóc zrozumieć, że mają wpływ na to, co się w Polsce dzieje jest nadzieją na lepsze jutro. Ludzie powinni zacząć słuchać, a nie tylko patrzeć. Dla wprawnego słuchacza w największym nawet tłumie krzyczących "nie!" jedno ciche "tak" zabrzmi jak najgłośniejszy krzyk.
starzyn2006-10-06 14:10dzięki za tekst. Upewnił mnie w tym, że nie można pozwolić by ekipa sformatowanych oszołomów decydowała o tym, kto będzie rządził w moim mieście ale pewnie też w niedługiej perspektywie w kraju!
Tadedeusz2006-10-06 10:25czytaliście o Uszoku w nowym Przekroju?
tymek2006-10-05 16:37nie dziwie sie
nieszczęśliwy2006-10-05 11:44wybrałem.uk
szczęśliwy2006-10-03 13:47Brawo Ultramaryno! Fajny atykuł o polityce, ale politykowania. Nigdy bym nie przypuszczał, że ultra może pełnić ważną funkcję społeczną, a tu proszę! gratulacje
adam wolski2006-10-03 13:14Jasne ze jest potrzebna, chodzenie na wybory to nie jest obciach i trzeba to mówić mlodej ekipie. Jak wymrą słuchacze pewnej stacji i komuchy to nikt nie pojdzie do urn
zdzichu
SKOMENTUJ: